Mannan ensimmäinen vastuullisuusraportti on julkaistu
Vastuullisuus on liiketoimintamme kivijalka, ja haluamme kertoa sidosryhmillemme läpinäkyvästi edistymisestämme vastuullisemman liiketoiminnan rakentamisessa.
Manna syntyi toukokuussa 2021 ja jo silloin oli selvää, että visionamme ei voi olla muuta kuin kasvaa Pohjoismaiden kiinnostavimmaksi, kannattavimmaksi ja vastuullisimmaksi bränditaloksi. Kuten toimitusjohtajamme Sampsa Laine raportissa toteaa:
Toimialamme on ympäristön kannalta yksi kaikkein kuormittavimmista. Myös hankintaketjujen läpinäkyvyydessä ja ihmisoikeuksissa on paljon parannettavaa. Näkemyksemme mukaan toimiala tarvitsee kestävän kehityksen suunnannäyttäjiä, ja Manna aikoo olla sellainen.
Vastuullisuus on liiketoimintamme kivijalka ja haluamme kertoa sidosryhmillemme läpinäkyvästi edistyksestämme vastuullisemman liiketoiminnan rakentamisessa. Mannan vastuullisuustyön painopistealueet ovat: tuotteet ja tuotanto, ilmasto ja ympäristö sekä ihmiset. Kaiken perustana on vastuullinen, yhtiön arvojen mukainen johtaminen. Näiden teemojen ympärille rakentuu myös meidän ensimmäinen vastuullisuusraporttimme. Se perustuu soveltuvin osin Global Reporting Initiativen (GRI) standardeihin. Valitettavasti saatavilla oleva datamme ei vielä riitä kaikilta osin täyttämään Mannalle olennaisiksi tunnistettujen GRI-indikaattorien vaatimuksia, mutta kehitämme ja yhtenäistämme tiedonhallintaamme täyttääksemme jatkossa GRI:n vaatimukset entistä kattavammin.
Meille vastuullisuus tarkoittaa totutun kyseenalaistamista. Uskomme, että konstailematon kurinalaisuus synnyttää tuloksia että yhdessä tekemällä teemme parempaa.